När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.
Hur kan vi hjälpa dig?
Frågor & svar
Hjälpsektion
Frågor om lån
Du kan se din aktuella ränta på lån när du är inloggad i Internetbanken. För att se räntesatsen på ett specifikt lån gör du på följande sätt:
Dina låneaviseringar laddas upp och finns tillgängliga digitalt i Internetbanken. För att se dina aviseringar loggar du in med mobilt BankID eller BankID på fil.
För att betala tillbaka och avsluta ditt lån behöver du kontakta oss på telefon 040-205 600, eller skicka ett meddelande i Internetbanken.
Den som företräder dödsboet kan ringa in till oss och meddela att betalningsuppgifter önskas så kommer detta sedan skickas ut per post till dödsboet.
Om en av låntagarna går bort ska den efterlevande låntagaren fortsätta göra inbetalningar till lånet enligt den betalningsplan som finns. Det innebär att den personen ska fortsätta betala in det belopp som framgår av den månatliga låneaviseringen.
Banker och kreditmarknadsbolag har banksekretess. Detta innebär att alla uppgifter som rör en bankkunds mellanhavanden med en bank eller ett kreditmarknadsbolag faller under sekretess, oavsett om det rör sig om skriftliga eller muntliga uppgifter.
Din låneansökan behandlas normalt sett direkt när den skickas in. Handläggningstiden kan dock i enskilda fall vara något längre. Hör av dig till oss om du inte fått någon återkoppling inom 2 bankdagar. Och kom ihåg att kontrollera din inkorg och skräppost i mejlen. Vi skickar nämligen en bekräftelse till den mejladress som angivits i ansökan.
Om du vill avsluta ett konto hos oss behöver du skicka ett meddelande i Internetbanken.
Det ska löna sig att vara medlem. Därför får medlemmar i någon av de organisationer som vi samarbetar med bland annat ränterabatt på lån hos oss.