När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.
Hur kan vi hjälpa dig?
Hjälpsektion
Hur betalar jag av mitt lån?
För att betala tillbaka och avsluta ditt lån behöver du kontakta oss på telefon 040-205 600, eller skicka ett meddelande i Internetbanken. Detta för att du ska få uppgifter om vilken totalsumma som krävs för att lösa ditt lån i sin helhet, samt hur och när pengarna ska överföras till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank.
Viktigt att tänka på!
Utöver aktuell kapitalskuld, det belopp som du faktiskt lånat (som du kan se när du är inloggad i Internetbanken), tillkommer det en upplupen ränta (ränta som inte är betald fram till den dag då lånet ska lösas). Du kan inte se, eller på egen hand ta fram, den upplupna räntan i din Internetbank, den behöver beräknas av oss. När du har alla uppgifter som krävs för att avsluta och betala av ditt lån överför du överenskommen summa till ditt Servicekonto här i banken. Det är viktigt att pengarna finns på ditt konto i Lån & Spar Bank senast det datum som du och vår handläggare kommit överens om.
Har du fått ett lån med lägre ränta i annan bank?
Då har du möjlighet att nyttja vår Räntegaranti. Uppfyller du grundkriterierna för vår garanti matchar vi den ränta du blivit erbjuden av den andra aktören, och ger dig dessutom en extra ränterabatt på 10 räntepunkter. Som lägst kan vi erbjuda vår aktuella frånränta (se aktuella räntor här).