Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

När och hur ofta får jag sms?

Sms med information om korttransaktion i utländsk valuta skickas när du gör din första transaktion i den aktuella valutan. Därefter notifieras du minst en gång i månaden beroende på hur ofta och när kortet används för köp/uttag i andra valutor. Nedan återges 3 olika exempel för att förtydliga när och i vilka fall det skickas sms med information om aktuellt kortköp/uttag.

Exempel 1
Dag 1: transaktion i EUR --> sms
Dag 2-30: endast transaktioner i EUR --> inga sms
Dag 32: transaktion i EUR --> nytt sms 

Exempel 2
Dag 1: transaktion i EUR --> sms
Dag 12: transaktion i SEK --> inget sms (ej utländsk valuta)
Dag 15: transaktion i EUR --> sms

Notering: köp i SEK nollställer räkningen av 30-dagarsperioden för köp i utländsk valuta.

Exempel 3
Dag 1: transaktion i EUR --> sms
Dag 12: transaktion i USD --> sms
Dag 15: transaktion i EUR --> sms

Notering: köp i USD nollställer räkningen av 30-dagarsperioden för köp i utländsk valuta (oavsett vilken valuta det rör sig om).