Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Säker hantering av banktjänster

Kort, koder och BankID är värdehandlingar och kräver försiktighet i hanteringen. Likaså ska konto- och lånenummer behandlas med försiktighet. Som kund ansvarar du för att hantera kort och koder säkert och på ett sådant sätt att ingen obehörig kan komma över dem.
Finnas det risk för att det har hänt ska du omedelbart spärra ditt kort hos Spärrservice.
Som bank omfattas Lån & Spar Bank av banksekretessen, vilket ställer krav på hur vi kommunicerar personlig information med dig som kund.

Vi skickar aldrig personliga uppgifter med e-post eller sms och begär aldrig att du ska lämna uppgift om kort, koder, konto- eller lånenummer via e-post eller sms. Ett säkert sätt att kommunicera personlig information är via meddelande i internetbanken eller post.

I de fall du skickar personlig information med e-post görs det på egen risk och vi eller våra anställda kan inte hållas ansvariga för förlust eller skada, som uppkommer till följd därav.

Vi strävar efter att erbjuda högsta möjliga tillgänglighet i internetbanken och Mina Sidor, dygnet runt, året runt. Planerade driftstopp, för exempelvis uppgradering av systemen, läggs för att i så stor utsträckning som möjligt minska risken för störningar. Vid oplanerade driftstörningar finns vi vardagar tillgängliga på telefon, se kontaktuppgifter längst ned på sidan.