När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.
Hjälpsektion
Säker hantering av banktjänster
Kort, koder och BankID är värdehandlingar och kräver försiktighet i hanteringen. Likaså ska konto- och lånenummer behandlas med försiktighet. Som kund ansvarar du för att hantera kort och koder säkert och på ett sådant sätt att ingen obehörig kan komma över dem.
Finnas det risk för att det har hänt ska du omedelbart spärra ditt kort hos Spärrservice.
Som bank omfattas Lån & Spar Bank av banksekretessen, vilket ställer krav på hur vi kommunicerar personlig information med dig som kund.
Vi skickar aldrig personliga uppgifter med e-post eller sms och begär aldrig att du ska lämna uppgift om kort, koder, konto- eller lånenummer via e-post eller sms. Ett säkert sätt att kommunicera personlig information är via meddelande i internetbanken eller post.
I de fall du skickar personlig information med e-post görs det på egen risk och vi eller våra anställda kan inte hållas ansvariga för förlust eller skada, som uppkommer till följd därav.
Vi strävar efter att erbjuda högsta möjliga tillgänglighet i internetbanken och Mina Sidor, dygnet runt, året runt. Planerade driftstopp, för exempelvis uppgradering av systemen, läggs för att i så stor utsträckning som möjligt minska risken för störningar. Vid oplanerade driftstörningar finns vi vardagar tillgängliga på telefon, se kontaktuppgifter längst ned på sidan.