Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar
Person sitter vid sin mobil och dator

Vi uppdaterar vår Internetbank!

nyheter

Nu har vi gjort om vår Internetbank. Vi har uppdaterat och förbättrat funktionaliteten, utseendet och användarupplevelsen. Syftet, och förhoppningen, med de förändringar vi gjort är att din bankvardag hos oss ska bli enklare och bättre. Du kommer fortfarande ha möjlighet att göra precis allt du kunde i den tidigare versionen, den grundläggande funktionaliteten i Internetbanken är inte förändrad.

Under en tid framöver kommer även den gamla versionen av Internetbanken vara tillgänglig. Du som vill kommer därmed ha möjlighet att logga in i den versionen om behov av det finns.

Nytt i Internetbanken

Det kan vara bra att känna till de uppdateringar vi gjort. Därför vill vi bland annat informera om på vilka sätt vi har förbättrat användarupplevelsen och att du nu kan ta del av nyheter, artiklar och annan relevant information direkt i Internetbanken.

Vi vill också passa på att uppmuntra dig att logga in i Internetbanken och klicka dig runt för att bekanta dig med de nya funktionerna och det uppdaterade utseendet.

Nytt utseende och förbättrad användarupplevelse


Vi har haft stort fokus på att skapa ett utseende och en struktur som är så användarvänlig som möjlig, och som kan bidra till en smidig och sömlös upplevelse för dig som kund. Med hjälp av uppdaterade översiktsvyer blir det bland annat enklare för dig att få en samlad bild av hela ditt bankengagemang hos oss.

Startsidan i Internetbanken är även den helt ny. Via den sidan får du nu en tydligare översikt över dina konton. På startsidan kan du dessutom hitta en smart genvägsknapp för kontoöverföringar. När du klickar på den kommer du direkt till funktionen för att göra en överföring.

Vi har också tagit fram och utvecklat ett händelsecenter i vilket du enkelt kan se om du har fått nya meddelanden, har överföringar som ännu inte signerats eller om du har nya dokument att läsa eller signera.


Ta del av nyheter och artiklar


I den uppdaterade Internetbanken kan du ta del av nyheter och information som kan vara av värde för dig. Det kan handla om kommande utökningar av produktutbud, förändringar i befintliga produkter, relevanta nyheter inom privatekonomi eller nya funktioner och andra förmåner du som kund kan dra nytta av.

Dina synpunkter är viktiga!

Internetbanken är till för dig, och vår förhoppning är att de förändringar vi gjort kan göra din bankupplevelse hos oss bättre. Vi är medvetna om att det alltid finns förbättringspotential och vill därför gärna veta vad du tycker. Dina tankar och synpunkter är viktiga för oss och utgör grunden i vårt ständigt pågående utvecklingsarbete.

Berätta vad du tycker och hjälp oss att vidareutveckla och ytterligare förbättra den omgjorda Internetbanken. Vi vill göra detta tillsammans med dig och därför är din feedback betydelsefull!

Du får gärna skicka in dina tankar och synpunkter via vårt formulär på hemsidan. Du hittar formuläret under rubriken ”Synpunkter” längst ner på startsidan (lsb.se).

Information i Internetbanken

Du som är kund i banken har, vid ett tidigare tillfälle, fått information om denna uppdatering i din Internetbank. Informationen kan du läsa via menyvalet ”Meddelande”.

Frågor?

Om du har frågor, eller vill veta mer om den uppdaterade Internetbanken, är du välkommen att höra av dig till oss på telefon 040-205 600. Våra öppettider är helgfria vardagar kl. 08.00-17.00.

Det går även bra att skicka ett meddelande i Internetbanken. För att skicka ett meddelande loggar du in och klickar på menyvalet ”Meddelande”. Kom ihåg att Internetbanken är tillgänglig dygnet runt alla dagar i veckan.

Vi finns här för dig!

Dela artikel:

facebookTwitterLinkedIn