Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar
En kalender och en klocka

Vi lanserar autogiro

nyheter

Vi har nu börjat erbjuda dig som kund ett nytt betalsätt hos oss, nämligen autogiro. Detta gör vi då vi vill erbjuda en smidigare och enklare betallösning, vilket betyder att du, när du är ansluten till autogiro, inte längre behöver hålla koll på saldot på ditt Servicekonto. Det enda du behöver se till är att det finns täckning på ditt konto som autogirot är kopplat till och sedan sker betalningen automatiskt. 

När lanseras autogiro?

Du som kund kommer bli aviserad när det finns möjlighet att byta betalsätt till autogiro. Lanseringen av autogiro som betalsätt sker stegvis under en period, vilket innebär att möjligheten att ansluta sig öppnas upp successivt. Du som kund kommer bli aviserad i Internetbanken när det finns möjlighet att byta betalsätt. Håll utkik efter mer information i Internetbanken och på vår hemsida. 

Betalsättet kommer beröra betalning på blancolån och villkor för bankens låneprodukter omfattar sedan tidigare information om autogiro som betalsätt.

Frågor?

Om du har frågor, eller vill veta mer om lansering av autogiro, är du välkommen att kontakta oss på telefon 040–205 600. Våra öppettider är helgfria vardagar kl. 09.00-16.00. 

Vi finns här för dig!

Dela artikel:

facebookTwitterLinkedIn