Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar
Silverballonger som flyger runt

Vi får en andraplats i kundnöjdhet!

nyheter

Den årliga kundnöjdhetsundersökningen från SKI (Svenskt Kvalitetsindex) är nu presenterad. Ränteförändringar, inflation och ekonomisk osäkerhet gör att branschen i stort backar. Vi på Lån & Spar Bank är därför lite extra stolta och tacksamma över att vi även detta år får en fin andraplats i undersökningen.

Hur mäts kundnöjdheten?

Undersökningen, som genomförs av SKI, mäter och analyserar kundernas nöjdhet och lojalitet till bankerna. Frågorna i undersökningen rör bland annat kundernas förväntningar på företaget, produktkvalitet, prisvärdhet och servicekvalitet inom privatlån.

Den totala kundnöjdheten mäts på en skala mellan 0 och 100. Branscher och företag som får betyg under 60 i kundnöjdhet har stora svårigheter att motivera sina kunder att stanna kvar. Ett betyg över 75 pekar och indikerar däremot på en stark relation mellan företag och kund.

Vi tackar för förtroendet

Vi vill tacka våra kunder för att ni tagit er tid att tycka till och fortsatt har förtroende för oss. Nöjda kunder är viktigt och vi strävar hela tiden efter att utvecklas för att bli en ännu bättre bank. Vår ambition är att kunna bidra till att hjälpa människor till en bättre privatekonomi.

Ta del av hela rapporten här 

Dela artikel:

facebookTwitterLinkedIn