När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.
Hjälpsektion
Utökad och förbättrad kortförsäkring
nyheter
I september uppdateras villkoren för den kortförsäkring som ingår kostnadsfritt i Lån & Spar Bank Mastercard. Detta innebär ett förbättrat och utökat försäkringsskydd för dig som kortkund. Den uppdaterade kortförsäkringen gäller från och med 19 september 2022. Som kund behöver du inte godkänna förändringen, utan den träder i kraft vid angivet datum.
Vad innebär förändringen?
Vi jobbar ständigt med att utveckla och förbättra våra produkter. Som ett led i detta arbete utökar vi vår kortförsäkring. Nu tillkommer skydd om du eller en familjemedlem utsätts för ID-stöld, självriskeliminering när du hyr bil utomlands, förlängd garanti vid nyinköpt hemelektronik och vitvaror, samt prisgaranti inom 90 dagar när du köper varor med ditt Lån & Spar Bank Mastercard.
Information i Internetbanken
Samtliga kunder som berörs av förändringen har möjlighet att ta del av mer information och fullständiga villkor i Internetbanken. I meddelandet som skickas ut finns de uppdaterade och nya villkoren bifogade.
Frågor?
Har du frågor om den uppdaterade kortförsäkringen är du välkommen att kontakta oss på telefon 040-205 600. Våra öppettider är helgfria vardagar, kl. 08.00-17.00. Det går också bra att skicka ett meddelande till oss i Internetbanken.