När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.
Hjälpsektion
Tack för att ni tyckt till om oss!
nyheter
Den årliga kundnöjdhetsundersökningen från SKI (Svenskt Kvalitetsindex) är nu presenterad. Vi uppskattar att ni svarat på undersökningen och vi tar med oss er feedback. Era synpunkter ger oss viktiga insikter och är nödvändiga för att vi ska kunna se vad vi kan förbättra framöver.
I SKI:s pressmeddelande nämns bland annat att ett förändrat ränteläge avspeglas i årets studie genom att det finns en generellt mer positiv inställning till aktörerna i branschen. Trots detta har SKI identifierat att kundupplevelsen inom privatlån avviker från denna trend. Banker och kreditgivare inom privatlånesektorn märker generellt av ett större missnöje bland kunderna.
Så gick det
För vår del innebär utfallet av årets undersökning att vi landar på en fjärdeplats. Vi hade en förhoppning om att hamna på en bättre placering, men vi är ändå tacksamma över resultatet. Utfallet ger oss en bra bild av vad vi kan förbättra och vad vi kan göra annorlunda för att du som kund ska vara nöjd. Nu fortsätter arbetet för att bli en ännu bättre bank.
Mer om kundnöjdhet
SKI har över 30 års erfarenhet av att mäta kundnöjdhet, och varje år mäter och analyserar dem bland annat kundernas nöjdhet och lojalitet till bankerna. Frågorna i undersökningen rör bland annat produktkvalitet, prisvärdhet och servicekvalitet inom privatlån.