Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar
Lån & Spar Bank Mastercard

Ränteändring Lån & Spar Bank Mastercard

nyheter

Under det gånga året har Riksbanken gjort ett flertal höjningar av styrräntan. Sedan maj 2022 har styrräntan höjts från 0 % till dagens 3,75 %, och vi har nu den högsta räntenivån i Sverige på nästan 15 år.

Mot bakgrund av detta behöver vi justera räntan på vårt kreditkort till 9,95 %. Ändringen träder i kraft den 13 juli 2023 och görs för att bättre anpassa vår kreditkortsränta efter nu rådande ränteläge på marknaden.

Hur påverkas du som kund?

Ränteändringen påverkar dig som har ett aktivt Lån & Spar Bank Mastercard. Du som berörs har fått information om ränteändringen i Internetbanken, eller via brev.

Bra att känna till är att ränta endast debiteras på utnyttjad kredit som delbetalas. Om hela beloppet på kreditkortsfakturan betalas inom perioden om upp till 55 dagar räntefri kredit tillkommer ingen räntekostnad.

Frågor?

Om du har frågor om kommande ränteändring, eller Lån & Spar Bank Mastercard, är du välkommen att höra av dig till oss. Våra öppettider är helgfria vardagar kl. 8-17.

Det går även bra att skicka ett meddelande till oss när du är inloggad i Internetbanken. Vår Internetbank är tillgänglig dygnet runt alla dagar i veckan.

Dela artikel:

facebookTwitterLinkedIn