Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt blancolån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt blancolån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar
En liten båt vid en brygga

Förmedling av sakförsäkringar upphör

nyheter

Vi har sedan 1 april 2022 erbjudit hem-, villa- och bilförsäkring via vår försäkringspartner Gjensidige Försäkring. Efter en gemensam överenskommelse med Gjensidige har vi beslutat att avsluta förmedlingen av försäkringar i sin nuvarande form. 

Vad händer nu?

Försäljning av sakförsäkringar upphör den 15 februari 2025. Förändringen innebär att det efter detta datum inte kommer vara möjligt att teckna försäkring för hem, villa och bil via oss. 

Har du tecknat en försäkring via oss?

Du som redan har tecknat en hem-, villa- eller bilförsäkring genom oss kommer inte märka någon större skillnad när förmedlingen upphör. Gjensidige kommer skicka ut ett brev till dig med mer information om vad denna förändring innebär och hur du som försäkringskund påverkas.

Frågor?

Om du har frågor som rör sakförsäkringar kan du kontakta Gjensidige på telefon 0771-326 326, eller skicka ett mejl till info@gjensidige.se.

Vid övriga frågor om våra bankprodukter och tjänster är du välkommen att kontakta oss på telefon 040–205 600, eller skicka ett meddelande till info@lsb.se.

Dela artikel:

facebookTwitterLinkedIn