När du ska betala på ditt blancolån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.
Hjälpsektion

Är du svårlurad? Skydda dig mot bedrägerier
nyheter
Alla kan drabbas av bedrägerier och bedragarna utvecklar ständigt nya metoder. Men är du så svårlurad som du borde vara? Det är viktigare än någonsin att vara uppmärksam och veta hur du skyddar dig mot bedrägerier. Den bankgemensamma informationskampanjen ”Svårlurad!” fortsätter nu för tredje året i rad och även denna gång är vi med och bidrar till en tryggare bankvardag.
Om kampanjen
Målet är bland annat att så många som möjligt, i alla åldrar, ska uppmärksammas på hur ett bedrägeri kan gå till och hur man ska göra för att skydda både sig själv och andra i sin närhet. Kampanjen lyfter särskilt vikten av att vara extra försiktig när du blir kontaktad via telefon, sms eller mejl, särskilt om du inte själv har tagit initiativet till kontakten.
Mellan vecka 16–19 kommer ”Svårlurad!” att synas i TV, digitalt, sociala kanaler, poddar och på stortavlor runt om i landet.
Tre enkla sätt att skydda dig mot bedrägerier
- Lita inte på oväntade samtal, sms eller mejl. Lägg på luren om du är det minsta osäker.
- Använd inte din säkerhetsdosa eller e-legitimation (exempelvis BankID) på någon annans begäran.
- Lämna inte ut dina koder eller lösenord till någon.