Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt blancolån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt blancolån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Kontakta oss

All kontakt med oss sker via telefon, mejl och vår Internetbank. Du är välkommen att kontakta oss vid frågor. Vi finns här för dig!

Man och kvinna kollar på sin dator

Du är välkommen att kontakta oss vid frågor

Telefon, ring oss

Ring oss

Vi har öppet helgfria vardagar kl. 09.00-17.00 
(lunchstängt kl. 12.00-12.45)

kuvert, mejla oss

Mejla oss

Om du har några generella frågor är du välkommen skicka ett mejl till oss.

En symbol för Internetbanken

Internetbanken

För dig som är kund hos oss är den snabbaste kontaktvägen att skriva till oss via Internetbanken.

Spärra kort

Behöver du spärra ditt kort kan du när som helst på dygnet ringa vår spärrservice på 040- 205 698. 

Skadeanmälan

Om du har Låneskydd och behöver anmäla en skada kan du enkelt göra det hos Gjensidige.

Generella frågor

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt blancolån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Ja, du kan lösa ditt lån när du vill. Vi tar inte ut någon avgift när du vill lösa lånet i förtid. Tänk dock på att det alltid tillkommer en upplupen ränta fram till den dag då lånet ska lösas. Därför är det viktigt att du, oavsett vad, kontaktar oss för att få korrekta lösenuppgifter.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer

När du överför pengar till ett Servicekonto hos oss från en annan bank kan pengarna vara framme tidigast samma bankdag som du gör överföringen, normalt bankdagen efter.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt blancolån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Om du förlorar (eller misstänker att du förlorat) ditt kort eller din PIN-kod ska du omedelbart ringa Spärrservice på 040-205 698, från utlandet +46 (0)40 205 698.

Du kan också spärra ditt kort direkt i Internetbanken. Logga in med ditt BankID, välj menyvalet ”Kortöversikt” och klicka på knappen ”Välj”. Därefter klickar du på underrubriken ”Avaktivera kort” och följer instruktionerna i skärmen för att spärra kortet.

Synpunkter & klagomål

Du är alltid välkommen att framföra dina synpunkter om Lån & Spar Bank och våra tjänster till oss. Lämna dina synpunkter i formuläret.