När du ska betala på ditt blancolån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.
Hur kan vi hjälpa dig?
Frågor & svar
Hjälpsektion
Frågor om försäkringar
Har det hänt något som gör att du behöver nyttja ditt Låneskydd så behöver du göra en skadeanmälan. Skadeanmälan fylls i av dig som kund och skickas sedan direkt till försäkringbolaget Gjensidige.
Premien för Låneskydd ingår i månadskostnaden för privatlånet. Både månadskostnaden och premien för låneskyddet betalas genom att man gör en överföring till sitt Servicekonto i Lån & Spar Ban, som är kundens återbetalningskonto för lånet.
Om du har krockat med ett djur ska du anmäla skadan till Gjensidige så snart som möjligt. Stöld, skadegörelse och olycka med vilt djur ska också polisanmälas.
Reseförsäkringen gäller så länge kortet är aktivt och giltigt. Läs mer om reseförsäkringen.
Genom reseförsäkringen ersätts bland annat bagage- eller ankomstförsening, olycksfall och avbeställning. Läs mer om vad som ersätts.
Försäkringen omfattar resa med utgångspunkt från Norden och där minst 50 % av resan betalats med kortet. Läs mer om hur mycket försäkringen omfattar.
Försäkringen täcker resor med utgångspunkt i Norden och är ett helt kostnadsfritt komplement till det reseskydd du bör ha i din hemförsäkring. Här kan du läsa vad reseförsäkringen täcker.
Kortförsäkringen gäller så länge kortet är aktivt och giltigt.
Hur mycket försäkringen täcker är olika beroende på vilken typ av skada och händelse det gäller. Vid feltankning är högsta ersättningsbelopp 3000 kr per skada. Vid nyttjande av reseskyddet är höga ersättningsbelopp för självriskskydd för hemförsäkring 10 000 kr per skada.
För dig som ingår nytt avtal om lån, så ingår försäkringen automatiskt. Om du inte vill ha försäkringen, kan du välja bort det genom att skicka ett meddelande om detta i Internetbanken till oss.